Friday, March 21, 2014

از طرف دیگر Hansen and Jensen دریافتند که مردان خرید ارانی سریع و فوری می باشند و زنان بیشتر خرید را


هدف از این مقاله شناسایی ویژگی ها جمعیت شناختی ac revelations و سبک زندگی مصرف کنندگان که در تشویق به خرید آن لاین موثر می باشد و سپس بررسی نگرش به خرید آن لاین با در نظر گرفتن دو مفهوم سودمندی و سهولت استفاده می باشد.
نگرش جزء مهمی از موفقیت یا شکست استراتژی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهد. انتخاب خرید افراد از عوامل عمده همچون نگرش باورها عوامل روان شناختی و تاثیر می پذیرد و آنها در مرکز فرآیند رفتار خریداران قرار گرفته اند و ابزارهایی هستند که افراد از آن به عنوان شناسایی احساسات خود و تجزیه وتحلیل اطلاعات به کار می برند.
در این مقاله ابتدا به شناسایی ویژگی های جمعیت شناختی ac revelations و سبک زندگی مصرف کنندگان می پردازیم و سپس نگرش در خرید آن لاین و در نهایت رابطه میان ویژگی ها مصرف کنندگان و نگرش خرید آن لاین را مورد بررسی قرار می دهیم.
Bellman etal (1999) پیش بینی کننده های متعددی را برای اینکه افراد خرید آن لاین را انجام می دهند را مورد بررسی قرار داد. وی خاطر نشان نمود که متغیرهای جمعیت شناختی از قبیل جنسیت سن درآمد و تحصیلات بر تصمیم به خرید آن لاین تاثیر گذار می باشد.
ـ جنسیت : ( ) Vandel Poel and Buck inx مطرح نمود که جنسیت مهمترین عامل در ارتباط با خرید آن لاین می باشد و مردان در مقایسه با زنان گرایش بیشتری به خرید آن لاین دارند. ( ) Zhou etal مطرح نمود که به سه دلیل افراد از لحاظ جنسیت در خریدهای آن لاین متفاوت می باشند : ـ مردان راحتی بیش از حد را در تعاملات اجتماعی ترجیح می دهند ولی زنان براساس تعاملات احساسی و اجتماعی براذ گیخته می شوند. و بنابران فقدان ارتباطات چهره با تعامل اجتماعی که توسط خرید آن لاین ارائه می گردد ممکن است بیشتر زنان را از خرید آن لاین باز دارد. ـ انواع کالاهایی که درقفسه ها موجود هستند به نظر می رسد که برای مردان مساعد باشد. پس کالاهایی همچون کامپیوتر و لوازم الکترونیکی و که به مردان مربوط می شوند می توانند به سادگی به صورت آن لاین خریداری نمایند و کالاهایی از قبیل مواد غذایی پوشاک و که با زنان ارتباط برقرار می کنند و از این جهت ممکن است زمان با خرید آن لاین کمتر سازگاری و همراهی نمایند ac revelations و سرانجام ac revelations اینکه زنان لذت ارزیابی فیزیکی از محصولات ac revelations از قبیل دیدن کالا پیش از خرید را ترجیح می دهند.
از طرف دیگر Hansen and Jensen دریافتند که مردان خرید ارانی سریع و فوری می باشند و زنان بیشتر خرید را به منظور تفریح انجام می دهند و در نتیجه پیشنهاد می کند که تقسیم وب سایتهای مورد استفاده به زنان و مردان می تواند در رضایت مصرف کنندگان آن لاین مفیدتر باشد.
ـ سن : تأثیر سن به واسطه این واقعیت قابل ملاحظه می باشد که مصرف کنندگان مسن تر جوان تر و میانسال و خصوصا اگر زیر ساله باشد دارای علاقمندی بیشتری در استفاده از فنآوری ac revelations های مدرن مثل اینترنت جستجو برای اطلاعات محصول و مقایسه از ارزیابی گزینه ها می باشند . (Wood, 2002).
همچنین Ratchford et al, 2001 خاطر نشان نمود که مصرف کنندگان مسن تر ممکن است مزایای کمتری در خریدهای آن لاین در به کارگیری مهارت های مورد نیاز برای انجام کار تاثیر گذار دریافت نمایند بنابراین از خریدهای اینترنتی اجتناب می نمایند.
گروه دیگری از علاقمندان به استفاده از فنآوری های مدرن مصرف کنندگان جوان زیر سال می باشند که آنها واکنش های مطلوب تری در مقایسه با مصرف کنندگان مسن تر در خریدهای آن لاین به صورت تفریحی ac revelations از خود نشان می دهند.
همچنین Dholokia and Uusitalo (2002) دریافت که مصرف کنندگان جوان تر منفعت بیشتری از سودمندی و رضایت در خریدهای آن لاین در مقایسه با مصرف کنندگان مسن تر کسب می کنند و در واقع آنها جستجو یا رفتار خرید آن لاین را مورد سنجش قرار نمی دهند و تنها مزایای اینگونه خریدها را درک می کنند.
همچنین در مطالعات صورت گرفته مشخص شد که مصرف کنندگان جوانتر احتمال بیشتری دارد تا با خرید آن لاین که راحت تر می باشد موافقت ac revelations نمایند و مصرف کنندگان مسن تر بیشتر محصولات و لوازم باغبانی و مصرف کنندگان جوانتر بیشتر محصولات الکترونیکی و لوازم مربوط به کامپیوتر و موسیقی را جستجو می نمایند.
در زمینه نقش تحصیلات در خریدهای الکترونیکی در پژوهش ها توجه کمی مبذول شده است ولی از نظر ( Burke,) مصرف کنندگان با سطح تحصیلات بالاتر ac revelations در استفاده از کالاهای غیر فروشگاهی همچون اینترنت احساس آرامش و راحتی بیشتری دارند.
بر این اساس به سادگی روابطی بین رفتارها مشاهده گردید که در برگیرنده عوامل داخلی از جمله محرک های خرید نیاز علایق و ارزش ها بود. برای مثال ( ) Joines et al دریافت که رفتارهای خرید آن لاین با ادراک مصرف کنندگان از کنترل زمان و نیاز برای تعامل اجتماعی مرتبط می باشد.
( ) Alrekc and Settle انگیزه از صرفه جویی در زمان و رفتار خرید آن لاین را مورد بررسی قرار داد و دریافتند که مادامی که اینترنت به عنوان یک کانال کارا از لحاظ زمان صرف خرید درک گردد مصرف کنندگان به این دلیل خرید آن لاین را انجام می دهند.
در این زمینه دو مفهوم وابسته در زمینه نگرش مطرح می گردد که هر دو مفهوم در نگرش به استفاده و خرید آن لاین تأثیرگذار می باشند که عبارتند از سودمندی به ادراک مصرف کنندگان در استفاده از اینترنت به عنوان یک فروشگاه متوسط که در نتیجه تجربه خرید را افزایش می دهد اشاره دارد و این درک بر نگرش مصرف کنندگان به خرید آن لاین تأثیر دارد.
(2000) Venkatesh and Morris دریافت که تصمیم مردان به استفاده از سیستم کامپیوتر و خرید آن لاین در مقایسه با زنان بیشتر تحت تأثیر درک سودمندی آن می باشد. همچنین آن ها ابراز داشتند که تأثیر درک سهولت استفاده در تمایل به استفاده از فن آوری اطلاعات در زنان در مقایسه با مردان بیشتر و در نتیجه پیشنهاد می کند که تأثیر درک سهولت استفاده از خرید هم در نگرش و هم تمایل به خرید آن لاین در ز

No comments:

Post a Comment